уторак, 17. март 2020.

7.разред АНАЛИЗА ПЛАВОГ ЧУПЕРКА


 Драги седмаци, 
 Шаљем информације о настанку збирке песама Плави чуперак. Најважније препишите у свеску. Затим покушајте да урадите у школску свеску анализу песама према истраживачким задацима које сам дала. То су задаци за среду и четвртак. 😍



Настанак збирке песама
Плави чуперак(1965) – називају је „ Трајна метафора прве љубави“  „Читанка љубави“
Речи Мирослава Антића о овој збирци песама:
„Ову књигу написао сам ја. Помогла су ми сва деца коју сам познавао. Истина, нико ми није диктирао стихове, нико бирао или дописивао нове речи, али сви су били присутни. Биле су присутне детиње очи, њихове тајне, њихове најлепше љубави и снови. И уопште, увек кад пишем песме за децу, радије бих уместо свог имена потписао много и много дечијих имена. Ја сам многе мудре и племените ствари научио од млађих. Ви растете. Ове песме сам записивао да лакше дишете. Да знате да имате у свету једног истинског пријатеља, који о вама брине вршњачки... јер и  ја сам вечити дечак, са једним седим чуперком на челу, али још увек плавим у души. Моје песме и нису песме, него писма свакоме од вас. Оне нису о овим речима које сте прочитали, него о вама, а речи се употребљавају само као кључеви да се отворе врата иза којих нека поезија, већ доживљена, већ завршена, већ много пута оплакана или отпевана, чека затворена да је неко ослободи.
И још једно важно: немојте ме схватити преозбиљно. Нисам ја сакупио сву памет овог света. Само сам почео да говорим нешто што треба и даље говорити, лепше од мене, шареније од мене и друкчије од мене, а сличније вама“.


           

*Главна тема је збирке је љубав; прелазак из детињаства у младост и буђење до тада непознатих осећања
Тема песничке збирке су бурна осећања девојчица и дечака на прелазу у нов, тајанствен и узбудљив, заносан и леп живот младости, у време када почиње да се рађа и остварује најлепше људско осећање: љубав.


*Облик и ритам стиха: слободан стих, а песме имају  исповедни тон;






Задаци за анализу песама:
   Плави чуперак
-          Увежбајте изражајно читање песме.
-          Тема песме.
-          Основни мотив.
-          Објасните симболику плавог чуперка.
-          Опишите какве промене у мислима, осећањима, понашањима и расположењима изазива плави чуперак.
-          Објасните како изгледа један дан дечака коме се плави чуперак непрестано мота по глави.
-          Опишите такво стање карактеристичним епитетима.

   Загонетка
-          Увежбајте изражајно читање песме.
-          Тема песме.
-          Основни мотив.
-          Подсетите се песме „Плава звезда” и објасните на који начин она одређује значење ове песме.
-          Објасните у каквој вези стоје наслов и песма.
-          Образложите поруку или одгонетку песме.

   Све боје света
-          Увежбајте изражајно читање песме.
-          Тема песме.
-          Основни мотив.
-          Одредите улогу боја у исказивању емоционалног стања лирског субјекта.
-          Протумачите какво расположење доноси ова песма.
-          Опишите силину љубави која се преноси на окружење и улепшава свет.

    Одлука
-          Увежбајте изражајно читање песме.
-          Тема песме.
-          Основни мотив.
-          Објасните каква осећања доноси песма.
-          Протумачите шта читаоцу поручује песма о поразу.
-          Како мисао „Сунце је сваког дана ново“ можемо повезати са овом песмом?

    После љубави
-          Увежбајте изражајно читање песме.
-          Тема песме.
-          Мотиви.
-          Када ћемо пронаћи праву љубав?

   Птица
-          Увежбајте изражајно читање песме.
-          Тема песме.
-          Мотиви.
-          Протумачите савет птице.
-          Протумачите чаролију коју поседује лирски субјект.



Нема коментара:

Постави коментар