понедељак, 13. април 2020.

5.разред- Запис за свеске од 13.4. до 16.4

ЗАПИС ЗА СВЕСКЕ ОД 13. ДО 16.4.

13.4.    ФУТУР I 

Пример за свеску:

Ученици ће током ове недеље уживати. Добро су научили  све о глаголским облицима , па ће на тесту знати све и добиће добре оцене!

Футур означава радњу која ће се догодити у будућности, после тренутка говора.
-има два облика – прост –  добиће
                              сложен – ће уживати
грађење
*Сложен футур се гради од презента помоћног гл. хтети (ћу,ћеш, ће, ћемо, ћете, ће) +инфинитив
1.ћу певати / рећи     1.ћемо певати/рећи
2.ћеш певати             2.ћете певати
3.ће певати                3.ће певати

*Прост футур се гради од гл. чија се инфинитивна основа завршава на –ти.
На основу се додају краћи  облици гл. Хтети: ћу.ћеш, ће; ћемо, ћете, ће

1.певаћу               1.певаћемо
2.певаћеш            2.певаћете
3.певаће               3.певаће

ВЕЖБАЊЕ (УРАДИТЕ У ШКОЛСКУ СВЕСКУ)(решења ћу поставиту у четвртак на блог)
1.Међу датим глаголским облицима подвуците футур први:
ТРЖИО ЈЕ, ПЕВАЋЕ, САЊА, РАЗГОВАРАЋЕМО.  СЕЛА ЈЕ, ШМИНКАШ СЕ, ИЋИ ЋЕМО,УХВАТИЛИ СУ СЕ, БАЦИЋЕТЕ.
2.Од следећих глагола напиши друго лице  једнине футура 1.
НАЛАЗИТИ СЕ________________;САЊАТИ______________;
ВЕРОВАТИ_________________; КОПАТИ________________.
3.Следеће реченице пребаци из садашњег у будуће време:
ПРИПРЕМАМ ПОТРЕБНУ ХРАНУ ЗА ПУТ.
ТЕШКО СЕ ЖИВИ.
ОСЛОБОДИО НАС ЈЕ ОДГОВОРНОСТИ.
УЗМЕТЕ  ЧОКОЛАДУ , ИСТОПИТЕ ЈЕ НА ВАТРИ И ПРЕЛИЈЕТЕ КОЛАЧ.
4.Препиши реченице и исправи грешке које су начињене  приликом писања футура ПРВОГ .
ДОЋИЋЕТЕ   ВЕЧЕРАС ОКО СЕДАМ ЧАСОВА.
ПРОЧИТА ЋУ КЊИГУ  ПА  ЋУ ТИ ЈЕ ВРАТИТИ.
ИЗГУБИЋЕ МО  ОД ЊИХ, ЈЕР СУ БОЉА ЕКИПА.
5.Следеће глаголе стави у задате облике:
СТАВИТИ
1.лице  јд. презента___________________;
3 . лице мн.  женског рода  перфекта________________;
2. лице мн. футура __________________.
ПЕЋИ
2.лице  јд.  футура__________________;
3.лице мн. презента_________________;
1.лице мн. перфекта мушког рода______________.




14.4. –
прочитати у народну новелу „Дјевојка цара надмудрила“ (Читанка стр. 172.)
-овде се срећемо са појмом  НОВЕЛА- шта је новела препишите из рубрике- Сазнајемо нешто ново (стр. 175.) , издвојте најважније у свеску
К:РОД: епика
К.ВРСТА: НОВЕЛА
ТЕМА: мудра и сиромашна девојка надмудрила цара


   КОмпозиција новеле:         
I СИРОМАХ НА ДВОРУ  / ДЕВОЈКА У ПЕЋИНИ
Задаци- преко оца
        II ДА ИЗ ВАРЕНИХ ЈАЈА        / ПОМОЗИ БОЖЕ
         ИЗЛЕЖЕ ПИЛАД                     ДА РОДИ ВАРЕНИ БОБ
      III  ОД ПОВЕСМА ЛАНА ДА ИЗАТКА УЖЕ И ЈЕДРА ЗА БРОД /
           ОД КОМАДА ДРВЕТА ДА НАПРАСВИ РАЗБОЈ.
        IV ДА ПРЕСЕКА МОРЕ ДА ОСТАНЕ ПОЉЕ / ДА СТУПОМ  ЗАПУШИ СВЕ ИЗВОРЕ И ЈЕЗЕРА
Непосредно испитивање цара
        V ПИТАЊА НА ДВОРУ  / МУДРИ ОДГОВОРИ
      VI ЦАР ПРОСИ ДЕВОЈКУ / ОНА ПОСТАВЉА УСЛОВ
        VII  ЦАР СЕ ЉУТИ И ТЕРА ЈЕ / ПОНЕСЕ НАЈДРАЖЕ
СРЕЋАН ЗАВРШЕТАК

ДЕВОЈКА:  Девојка прелази пут од пећине до двора. Она није јадиковала већ је узела судбину у својеруке.
ЦАР- Он увиђа праве вредности:
прети,суров је,неповерљив-------цени мудрост,жени се,остаје с девојком.
ПОРУКА: Свако је ковач своје среће -  Ум царује,снага кладе ваља – Мудрост светом влада.


+++излагање догађаја по редоследу дешавања назива се ХРОНОЛОШКО ИЗЛАГАЊЕ.





15.3.
 прочитати новелу- „Све, све, али занат“ (читанка стр. 176.)
К.род: епика
К.врста: новела
-одредите тему, издвојте ликове....и усмено одговорите на питања испод текста



16.3.
ujdurme i zvrčke iz antičke grčke

-ово радимо у четвртак, али у читанкама нема одломак из ове Ршумове књиге. То бих вам ја донеле и радили бисмо две приче из ње. Тако да ви само напишите наслов, име аутора па ћемо то радити кад се вратимо у школу. Ако неко има ову књигу, може да изабери мит који  му се највише свиђа и преприча нам.



-




Нема коментара:

Постави коментар