ЗАПИС ЗА СВЕСКЕ ОД 13. ДО 16.4.
13.4. ФУТУР I
Пример за свеску:
Ученици ће током ове недеље уживати. Добро су научили све о
глаголским облицима , па ће на
тесту знати
све и добиће
добре оцене!
Футур
означава радњу која ће се догодити у будућности, после тренутка говора.
-има два облика – прост – добиће
сложен – ће
уживати
грађење
*Сложен футур се гради од презента
помоћног гл. хтети (ћу,ћеш, ће, ћемо, ћете, ће) +инфинитив
1.ћу певати / рећи
1.ћемо певати/рећи
2.ћеш певати 2.ћете певати
3.ће певати 3.ће певати
*Прост футур се гради од гл. чија се инфинитивна
основа завршава на –ти.
На основу се додају краћи облици гл. Хтети: ћу.ћеш, ће; ћемо, ћете, ће
1.певаћу
1.певаћемо
2.певаћеш
2.певаћете
3.певаће
3.певаће
ВЕЖБАЊЕ (УРАДИТЕ У ШКОЛСКУ
СВЕСКУ)(решења ћу поставиту у четвртак на блог)
1.Међу
датим глаголским облицима подвуците футур први:
ТРЖИО ЈЕ,
ПЕВАЋЕ, САЊА, РАЗГОВАРАЋЕМО. СЕЛА ЈЕ,
ШМИНКАШ СЕ, ИЋИ ЋЕМО,УХВАТИЛИ СУ СЕ, БАЦИЋЕТЕ.
2.Од
следећих глагола напиши друго лице
једнине футура 1.
НАЛАЗИТИ
СЕ________________;САЊАТИ______________;
ВЕРОВАТИ_________________;
КОПАТИ________________.
3.Следеће
реченице пребаци из садашњег у будуће време:
ПРИПРЕМАМ
ПОТРЕБНУ ХРАНУ ЗА ПУТ.
ТЕШКО СЕ
ЖИВИ.
ОСЛОБОДИО
НАС ЈЕ ОДГОВОРНОСТИ.
УЗМЕТЕ ЧОКОЛАДУ , ИСТОПИТЕ ЈЕ НА ВАТРИ И ПРЕЛИЈЕТЕ
КОЛАЧ.
4.Препиши
реченице и исправи грешке које су начињене
приликом писања футура ПРВОГ .
ДОЋИЋЕТЕ ВЕЧЕРАС ОКО СЕДАМ ЧАСОВА.
ПРОЧИТА
ЋУ КЊИГУ ПА ЋУ ТИ ЈЕ ВРАТИТИ.
ИЗГУБИЋЕ
МО ОД ЊИХ, ЈЕР СУ БОЉА ЕКИПА.
5.Следеће
глаголе стави у задате облике:
СТАВИТИ
1.лице јд. презента___________________;
3 . лице
мн. женског рода перфекта________________;
2. лице
мн. футура __________________.
ПЕЋИ
2.лице јд.
футура__________________;
3.лице
мн. презента_________________;
1.лице
мн. перфекта мушког рода______________.
14.4.
–
прочитати у народну новелу „Дјевојка цара надмудрила“ (Читанка стр. 172.)
-овде се
срећемо са појмом НОВЕЛА- шта је новела препишите из рубрике- Сазнајемо
нешто ново (стр. 175.) , издвојте најважније у свеску
К:РОД:
епика
К.ВРСТА:
НОВЕЛА
ТЕМА:
мудра и сиромашна девојка надмудрила цара
КОмпозиција новеле:
I СИРОМАХ НА ДВОРУ / ДЕВОЈКА У ПЕЋИНИ
Задаци- преко оца
II ДА ИЗ ВАРЕНИХ ЈАЈА / ПОМОЗИ БОЖЕ
ИЗЛЕЖЕ ПИЛАД ДА РОДИ ВАРЕНИ БОБ
III ОД ПОВЕСМА ЛАНА ДА ИЗАТКА УЖЕ И ЈЕДРА ЗА БРОД
/
ОД КОМАДА ДРВЕТА ДА НАПРАСВИ РАЗБОЈ.
IV ДА ПРЕСЕКА МОРЕ ДА ОСТАНЕ ПОЉЕ / ДА СТУПОМ ЗАПУШИ СВЕ ИЗВОРЕ И ЈЕЗЕРА
Непосредно испитивање цара
V ПИТАЊА НА ДВОРУ
/ МУДРИ ОДГОВОРИ
VI ЦАР ПРОСИ ДЕВОЈКУ / ОНА ПОСТАВЉА УСЛОВ
VII ЦАР СЕ ЉУТИ И
ТЕРА ЈЕ / ПОНЕСЕ НАЈДРАЖЕ
СРЕЋАН ЗАВРШЕТАК
ДЕВОЈКА: Девојка прелази пут од пећине до двора. Она
није јадиковала већ је узела судбину у својеруке.
ЦАР- Он увиђа праве вредности:
прети,суров
је,неповерљив-------цени мудрост,жени се,остаје с девојком.
ПОРУКА: Свако је ковач своје среће
- Ум царује,снага кладе ваља – Мудрост
светом влада.
+++излагање догађаја по редоследу
дешавања назива се ХРОНОЛОШКО ИЗЛАГАЊЕ.
15.3.
прочитати новелу- „Све, све, али занат“ (читанка стр. 176.)
К.род:
епика
К.врста:
новела
-одредите
тему, издвојте ликове....и усмено одговорите на питања испод текста
16.3.

-ово
радимо у четвртак, али у читанкама нема одломак из ове Ршумове књиге. То бих
вам ја донеле и радили бисмо две приче из ње. Тако да ви само напишите наслов,
име аутора па ћемо то радити кад се вратимо у школу. Ако неко има ову књигу,
може да изабери мит који му се највише
свиђа и преприча нам.
-
Нема коментара:
Постави коментар